Skip to content

En sorts dagbok…

maj 19, 2012

Jag behöver någon plats där jag kan skriva ner mina anteckningar kring de forskningar jag gör om 20-talets, 30-talets och 40-talets politik. Liberologibloggen är ett bra ställe för det. Det här är första inlägget och får också bli ett sorts register över innehållet i mina olika dagboksinlägg.

Min grundtanke bakom projektet är att folk vet för lite om de som kämpat mot terror, ondska och förtryck genom historien, vad de sa, gjorde och vad de stod för. Men även kunskapen om det de slogs mot, nazism, fascism och kommunism, är ganska dålig. Det vill jag rätta till på något sätt. Här i ”dagboken” samlar jag mina tankar om projektet.

Innehåll

19/5-2012 Den nazistiska filmen Erbkrank, Ärftligt sjuk. En nazistisk film om funktionshindrade.

20/5-2012 Kommunism, nazism och Stalins syn på diktatur Stalin och proletariatets diktatur.

20/5-2012 Vita Nova Verlag i Lusern, vad är det? Att få oväntad hjälp av en SS-bok…

Kommentera

